Een monumentale plek om te zijn

Omgeving Appelscha

Appelscha is een klein dorp op de rand van de Friesland, in een regio die ook wel de Friese Wouden wordt genoemd, vlakbij de grens van Drenthe. Hier is Friesland niet die provincie van weilanden, water en wadden maar hier vind je een bosrijke omgeving met hoge zandgronden en twee Nationale Parken: het Drents-Friese Wold en het Fochteloërveen. Hier kun je volop genieten van de natuur, de rust en de ruimte.

Er is volop gelegenheid om te wandelen, fietsen, mountainbiken, paardrijden en nog veel meer buitenactiviteiten, en dat op nog geen 500 meter van de Trefkerk die bijna op de rand van het Nationaal Park Drents Friese Wold ligt. Het familiepark Duin en Zathe ligt op een kilometer afstand, en het dorp Appelscha met verschillende restaurants en cafés ligt een paar honderd meter verder.

Een groot aantal fiets, – en wandelroutes zijn uitgezet om de regio te leren kennen. Zo kunt u optimaal genieten van cultuur en natuur! De website van het TIP (Toeristisch Informatiepunt ) Appelscha geeft een uitgebreid overzicht wat er zoals te doen is in de regio: https://tip-appelscha.nl/actief/

Hieronder staan een aantal specifieke suggesties met links naar de betreffende activiteit maar deze lijst is natuurlijk niet volledig!

Natuur

·  Nationaal Park het Drents-Friese Wold  – website